mandag 16. august 2010

En start

Jeg er ei jente i 20-årene, som hele livet har vært litt "klumpete", men har de siste årene bare blitt større og større. Da jeg for 2 uker siden gikk på vekta (for første gang på 1 år) slå realiteten i mot meg. Jeg veide 115,7 kg. Jeg kjente pulsen begynte øke, og av en eller annen grunn sto jeg for meg selv på soverommet å rødmet.

Det var på tide å gjøre noe. Jeg har flere ganger prøvd å "bare spise sunt", men sprekker alltid. Så jeg tenkte at hvis jeg hadde en plan, en diett, som kunne gi meg klare regler for hva jeg har lov til å spise eller ikke kunne jeg kanskje klare det. Etter en del lesing på det fantastiske internettet, valgte jeg lavkarbodietten. Rett og slett fordi jeg ikke vil slanke meg og gå sulten.

Jeg har nå gått på lavkarbo dietten i 1 og 1/2 uke og kjenner virkelig at dette er noe for meg. Som sagt veide jeg 115,7 kg for 2 uker siden. Da jeg veide meg i morges veide jeg 112,0 kg. Jeg trodde ALDRI jeg skulle bli glad for å veie 112,0 kg. Som 15 åring veide jeg rundt 80-90 kg og sa til meg selv at om jeg noen gang veide over 100 kg skulle jeg slutte å spise helt. Det er rart hvordan ting forandrer seg.

Mitt mål er å veie 80 kg (i og med at jeg er 180 cm høy, føler jeg at dette er en passe vekt for meg) når jeg til neste høst flytter til Dublin for å studere.

Grunnen til at jeg starter denne bloggen, er først og fremst for min egen del. For å kunne være helt ærlig med meg selv (og andre) om hvordan det virkelig går. I tillegg tror jeg at det er sunt å ha et lite samfunn av lavkarboblogger slik at man kan få inspirasjon og råd av andre.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar