mandag 13. september 2010

lavkarbo, ikke lengre en diett

Det er endelig offisiell: jeg har gått ned 10 kg, og det på 1 mnd og 1 uke!
Og jeg må vel bare innrømme først som sist at det langt derifra har vært så vanskelig som man kanskje skulle ha trodd å kutte ut karbohydratene, som tidligere var min beste venn.

For meg er det ikke lenger snakk om noe sug etter pasta, eller sjokolade, eller potetgull, eller en skikkelig Cola. Jeg tok meg selv i det i dag, det har rett og slett blitt en helt naturlig del av min hverdag, og jeg føler det blir enklere og enklere å være åpen med de jeg har rundt meg om det.

Personlig syns jeg også ENDELIG at det begynner å vises at kiloene renner av meg også. Magen er vel den som er blitt redusert desidert mest, noe som var det største problemområdet mitt også. Det er rart. Da jeg hadde gått ned 7 kg, syns jeg ikke at jeg så forskjellen (selv om jeg merket den på trening). Målet mitt om å veie 100 kg innen oktober, er veldig realistisk og oppnåelig. Og selv om jeg tillater meg selv å leve litt (med store mengder alkohol) i helgene, har ikke dette stoppet vekttapet noe særlig. Men det skal vel nevnes at jeg unngår å gå på vekta dagen derpå.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar